Kofola podstatně zvýšila zisk, EBITDA za devět měsíců přesáhla 1,1 miliardu korun

12.11.2009 11:45

Limonádový holding Kofola za tři čtvrtletí letošního roku utržil v přepočtu 7,1 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o padesát procent. Čistý zisk vyrazil o 101 procent na 380 milionů Kč. EBITDA stoupla o 69 procent na více než 1,1 miliardu korun.

Kofola začala letošní rok nevalně. V prvním čtvrtletí prodělala kolem 90 milionů. Na jaře se přehoupla do zisku v řádu desítek milionů. Léto a začátek podzimu byly pro Kofolu excelentní. V červenci, srpnu a září vydělala 310 milionů Kč v čistém.

Letošní čísla budou pro Kofolu, s jejímiž akciemi se obchoduje na burze ve Varšavě, rekordní. Celoroční tržby by se měly pohybovat kolem devíti a půl miliard korun.

Co se týče tržeb, je pro Kofolu klíčový polský trh, následuje Česká republika, Rusko a Slovensko. Se zisky je to podstatně jiné. Polovinu profitu po zdanění letos zatím vyprodukovalo Česko, těsně následované Slovenskem. Desítky milionů vydělala i v Rusku. Stále ztrátové je Polsko.

Limonádová skupina je prostřednictvím lucemburské KSM Investment majoritně vlastněna rodinou Samarasových (51,18 %). Lehce přes 43 procent drží CED Group, spadající pro private equity skupinu Enterprise Investors. Po 2,63 procentech drží René Musila a Tomáš Jendřejek. Férová hodnota Kofoly se pohybuje kolem 10 miliard korun.

Hlavními značkami předního středoevropského nápojového holdingu jsou Kofola,Vinea, Rajec, Jupí, Jupík, Hoop Cola, Paola, R20, Artic, Top Topic, RC Cola, Chito Tonic, Snipp, Flip, Mami drink nebo Woda Grodziska.
-mot-

Zpět